دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

خیران میاندوآبی 7.5 میلیارد ریال به ساخت مسكن مددجویان كمك كردند
 
مهاباد- ایرنا- مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: امسال خیران نیك اندیش این شهرستان برای ساخت مسكن مددجویان، هفت میلیارد و 500 میلیون ریال كمك مالی اهدا كردند.
خیران میاندوآبی 7.5 میلیارد ریال به ساخت مسكن مددجویان كمك كردند مهاباد- ایرنا- مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: امسال خیران نیك اندیش این شهرستان برای ساخت مسكن مددجویان، هفت میلیارد و 500 میلیون ریال كمك مالی اهدا كردند.

رسول بخشی روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران میاندوآب اظهار داشت: برای افراد فاقد مسكن تحت پوشش این نهاد كه از سال های گذشته در صف انتظار برای خانه دار شدن بودند تاكنون 350 واحد مسكن احداث و تحویل مددجویان شده كه از این حیث میاندوآب جزو شهرهای برتر آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به تعمیرات جزیی و كلی مساكن مددجویان نیز گفت: در نقاط مختلف شهری و روستایی 760 مورد تعمیرات مسكن با هزینه چهار میلیارد و 600 میلیون ریال اجرا شده و در سال جاری 29 باب مسكن مددجویی با هزینه 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، امدادی و خیران احداث شده است.

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب با اشاره به اینكه امتیاز برق، گاز و آب 180 خانوار مددجو به صورت رایگان واگذار شده است، اضافه كرد: امسال اجاره بهای مسكن 28 نفر از مددجویان نیز پرداخت شده و بابت لوله كشی گاز 168 خانوار تحت پوشش 960 میلیون ریال هزینه شده است.

بخشی افزود: همچنین یك بانوی خیر اهل این شهرستان هزینه ساخت پنج باب مسكن مددجویی را به مبلغ چهار میلیارد ریال را تقبل كرده است كه این واحدها در روزهای آینده به مددجویان واگذار می شود.

وی بیان كرد: در كنار ساخت مسكن مددجویی برای 78 نفر به مبلغ 6 میلیارد ریال كمك حمایتی جهت تكمیل ساختمان خود پرداخت شده است.

حامیان میاندوآبی بیش از 50 میلیارد ریال به ایتام كمك كردند

مدیر كمیته امداد امام (ره) میاندوآب افزود: در راستای حمایت از ایتام از شهرهای مختلف كشور حامی جذب كرده ایم كه هم اكنون 6 هزار و 63 نفر حامی از 291 یتیم تحت پوشش كمیته امداد میاندوآب حمایت می كنند.



بخشی با بیان اینكه حامیان در هر ماه بیشتر از سه میلیون ریال به ایتام كمك می كنند، افزود: امسال در جهت تامین جهیزیه ایتام نیز 10 مورد به مبلغ 800 میلیون ریال و تعمیرات مسكن پنج مورد از سوی حامیان مساعدت شده است.

وی با بیان اینكه 471 نفر از مددجویان نیز در قالب طرح محسنین حمایت می شوند اضافه كرد: در این طرح خیران از افراد سالمند و كارافتاده حمایت و هر ماه علاوه بر حقوق واریزی، 2 میلیون ریال به حساب آنان واریز می كنند.

وی گفت: امسال كمك هایی كه توسط حامیان به صورت نقدی و كالایی برای اكرام ایتام جمع آوری شده 50 میلیارد و 500 میلیون ریال است كه نسبت به سال گذشته 96 درصد افزایش یافته است.

مدیر كمیته امداد امام (ره) میاندوآب بیان كرد: در قالب طرح "مفتاح الجنه" نیز كه همان دیدار و بازدید مسوولان و خیران شهر از وضعیت خانواده های تحت پوشش است، برای بهبود وضعیت 870 نفر سه میلیارد و 500 میلیون ریال كمك جذب شد.

بخشی با بیان اینكه امسال برای 90 نوعروس نیازمند به ارزش سه میلیارد و 800 میلیون ریال جهیزیه اهدا شده است، اضافه كرد: همچنین برای 15 نفر از فرزندان مددجویان نیز 250 میلیون ریال به عنوان هدیه دامادی پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین امسال برای خانواده های تحت حمایت 150 میلیارد ریال حقوق مستمری، بابت هزینه دانش آموزی و دانشجویی برای 553 نفر یك میلیارد و 800 میلیون ریال و برای تامین و تهیه لوازم ضروری زندگی مددجویان به تعداد 55 خانوار هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

پنج هزار سبدكالا بین مددجویان كمیته امداد میاندوآب توزیع شد

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب با بیان اینكه در جشن رمضان نیز از سوی خیران نیك اندیش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال جمع آوری شد، گفت: امسال در راستای كمك های مومنانه در زمان شیوع كرونا برای پنج هزار خانوار تحت پوشش به ارزش 20 میلیارد ریال سبد كالا توزیع شد.



وی گفت: در جشن عاطفه ها با اینكه مدارس تعطیل بود ولی برای 370 دانش آموز به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال با كمك بازاریان نوشت افزار مدرسه تهیه توزیع شد.

وی با بیان اینكه باتوجه به محدودیت های كرونایی در ماه مبارك رمضان كه مراسم های افطاری برپا نشد، اظهار داشت: در این راستا در محل مسجد النبی (ص) میاندوآب با راه اندازی آشپزخانه، 14 هزار پرس غذای گرم با هزینه 14 میلیارد ریال از محل كمك های مردمی بین مددجویان توزیع كرد.

بخشی، اضافه كرد: در شب یلدا نیز سه تن میوه كه توسط خیران و نیكوكاران اهدا شده بود بین 670 خانوار تحت پوشش توزیع شد.

وی با بیان اینكه همچنین پنج تن سیب درختی از سوی باغداران به مددجویان اهدا شد، اظهار داشت: برای 150 نفر از افراد غیرمددجو، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 100 میلیون ریال با معرفی به بانك مهر ایران به میزان 15 میلیارد ریال اعطا شد و همچنین از طریق صندوق امداد ولایت به 145 نفر از مددجویان 11 میلیارد و 850 میلیون ریال پرداخت شد.

پنج هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 9 هزار و 700 نفر تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب هستند.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- كمیته امداد امام خمینی
- مشاركت های مردمی
- میاندوآب
- پیام نیازمند
- موسسات نیكوكاری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۱۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۹۲