دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

مسائل اجتماعی و روانی سالمندی نیازمند برنامه های کلان است
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی :

مسائل اجتماعی و روانی سالمندی نیازمند برنامه های کلان است

اولین دوره حضوری توانمندسازی مراقبت از سالمندان، توسط گروه آموزشی و مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و انجمن علمی سالمندشناسی و طب سالمندان ایران، تحت عنوان مدرسه تابستانی سالمندی، امروز( شنبه 4 شهریورماه) سال جاری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مراسم افتتاحیه اولین دوره حضوری توانمندسازی مراقبت از سالمندان، تحت عنوان مدرسه تابستانی سالمندی، ضمن اظهار خرسندی از میزبانی دانشگاه در برگزاری این رویداد علمی گفت: مرکز تحقیقات سالمندی و گروه آموزشی سالمندی دانشگاه فعالیت های خوبی در سطح کشور انجام داده است و دکتر دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه از افراد صاحب نظر و صاحب برنامه حوزه سالمندی در کشور است که علاوه بر حضور در دانشگاه، فعالیت های اثرگذاری در صدا و سیما، سازمان بهزیستی و سازمان هایی که در حوزه سالمندی ایفای نقش می کنند ، داشته است .

وی گفت: با توجه به سونامی سالمندی که کشور در سال های آتی با آن مواجه است، برنامه عملیاتی برای چگونگی مواجه با سالمندی موضوع مهمی است که باید به آن بپردازیم و خوشبختانه گروه آموزشی سالمندی دانشگاه و مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه در این عرصه گام های خوبی را برداشته است.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: حوزه سالمندی از مسائل مهم در نظام سلامت، محسوب می شود و باید در مواجهه با سالمندی و همچنین مسائل اجتماعی و روانی سالمندی برنامه های کلان داشته باشد .

وی حضور صاحب نظران و اساتید در دانشگاه را بازوی فکری برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهای متولی حوزه سالمندی دانست.

گفتنی است این مدرسه تابستانی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش آموختگان علاقه مند به حیطه سالمندی است و عناوینی همچون اختلالات روانشناختی و اصول مراقبتی، اختلالات حرکتی و عضلانی اسکلتی، مشاوره تغذیه، فعالیت های ورزشی و ماساژدرمانی، طب سنتی، مراقبت های تسکینی، مراقبت های ادغام یافته بهداشتی، تکنولوژی های کمکی، مدیریت دارویی، توانمندسازی مراقبین و مراقبت های روانی اجتماعی، مهم ترین عناوینی هستند که در این دوره ارائه می شود.

این دوره به مدت چهار روز در روزهای 4 تا 7 شهریورماه سال جاری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود و مهلت ثبت نام در این دوره آموزشی تا 30 مرداد ماه خواهد بود.

متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی می توانند برای اطلاعات بیشتر به نشانی https://irca.uswr.ac.ir مراجعه کنند و یا با تلفن 02122180154 تماس بگیرند.
   تاریخ: ۰۳:۵۸ - ۰۵/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۳
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
وب دا - مسائل اجتماعی و روانی سالمندی نیازمند برنامه های کلان است  وب دا