دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تلاش برای رفع مشكل دیگران انسان ها را به تعالی می رساند
 
حجت الاسلام كریمی تبار گفت: تلاش برای رفع مشكل دیگران خصوصا اقشار ضعیف و نیازمند، انسان ها را به تعالی می رساند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛حجت الاسلام كریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با تعدادی از مدیران و كاركنان كمیته امداد استان ایلام كه در آستانه هفته احسان و نیكوكاری و سالروز تأسیس كمیته امداد صورت گرفت گفت: یكی از مشكلات دنیای سرمایه داری در جهان امروز این است كه افراد اغلب برای رفع مشكلات خود و انباشتن به دارایی های خود تلاش می كنند و چندان به فكر دیگران نیستند.

او افزود: خوشبختانه در كشور ما حس نوعدوستی و كمك به دیگران از دیرباز وجود داشته و تعیین مناسبت هایی همچون هفته احسان و نیكوكاری در ترویج چنین سنت های حسنه ای بسیار تأثیرگذار بوده است.

امام جمعه ایلام در ادامه با عنوان اینكه استان ایلام در ابعاد مختلفی ظرفیت های كم نظیری برای توسعه دارد بیان كرد: اگر از همه این ظرفیت ها استفاده شود با توسعه اشتغال زایی محرومیت ها به حداقل می رسد.

حجت الاسلام كریمی تبار در ادامه به برخی فعالیت های كمیته امداد اشاره كرد و افزود: سیاست توانمند سازی و ایجاد شغل برای مددجویان و ایجاد درآمد پایدار برای آنان از بهترین رویكرد های كمیته امداد بوده كه در نتیجه چنین سیاستی خانواده های بسیاری در سال های اخیر از افرادی مستمری بگیر و نیازمند به افرادی توانمند و تولید كننده تبدیل شده اند.

او اضافه كرد: در زمینه ساخت و تهیه مسكن برای نیازمندان هم شاهد تلاش های كم نظیر كمیته امداد بوده ایم و اینكه هم اكنون در برخی شهرستان ها و مناطق این استان نیاز مسكن قشر مددجو با تلاش كمیته امداد به صفر رسیده است قابل ستایش است.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به خدمات فرهنگی كمیته امداد ایلام به نیازمندان یادآور شد: اینكه این نهاد در كنار خدمات حمایتی، معیشتی و اقتصادی به مددجویان، فعالیت های فرهنگی و دینی این خانواده را هم مد نظر قرار داده است قابل تقدیر است.

امام جمعه ایلام فعالیت امدادگری را از مشاغل بسیار ارزشمند جامعه برشمرد و گفت: در این فرایند ارتباز كاركنان كمیته امداد با قشر مددجو ارتباطی از نوع اداری نیست بلكه یك ارتباط صمیمانه، عاطفی و محبت آمیز است كه باعث آرامش بخشیدن به خانواده های مددجو می شود.
   تاریخ: ۰۹:۳۴ - ۱۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۹