دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اضافه شدن 5 هزار معلول به لیست مستمری بگیران بهزیستی قم
 
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت:در دولت سیزدهم با رصد صورت گرفته پنج هزار معلول به مستمری بگیران بهزیستی اضافه شدند.
اضافه شدن 5 هزار معلول به لیست مستمری بگیران بهزیستی قم سید صادق میریی شامگاه جمعه 10 شهریوردر نشست نمایندگان جامعه معلولان استان قم با اشاره به اینکه از سال 1397، پنج هزار معلول برای دریافت مستمری تشکیل پرونده داده بودند، گفت: در دولت سیزدهم با رصد و پایش صورت گرفته این افراد در لیست پرداخت مستمری بهزیستی قرار گرفتند تا مجموع مستمری بگیران این مجموعه به 11 هزار و 500 نفر برسد.

وی از تامین مسکن برای 108 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی خبرداد و افزود: امسال هم به همت خیران عملیات اجرایی ساخت مسکن برای 102 خانواده دارای 2 معلول آغاز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص تعهدات مربوط به تجهیزات پزشکی و کمک توانبخشی معلولان استان نیز گفت: این تعهدات در 2 سال گذشته پرداخت شده است و هیچ مطالبه ای در این زمینه از بهزیستی وجود ندارد.

میریی در مورد تامین اشتغال معلولان استان قم، گفت: بر اساس برنامه کادر سازی در بین معلولان استان برای 2 هزار نفر از طریق تسهیلات، ایجاد شغل یا تثبیت اشتغال صورت گرفته است.

وی به ثبت نام معلولان در طرح نهضت ملی مسکن هم اشاره و تصریح کرد: 4 هزار و 593 نفر از معلولان در طرح نهضت ملی مسکن قم نام نویسی کرده اند که از این تعداد 2 هزار نفر از معلولان مجرد در اولویت های بعدی این طرح قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است، در این جلسه نمایندگان معلولان استان قم به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند که رشد هزینه های پزشکی و تامین تجهیزات پزشکی و توانبخشی معلولان، مسکن، اشتغال، کمبود فضای ورزشی ویژه معلولان، ضرورت مناسب سازی مکان ها و محیط های مختلف و تسهیلات ازدواج از مهمترین مطالبات نمایندگان معلولان بود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۲۰ - ۱۱/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۸۳