دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وب دا - نشست « قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی » برگزار شد
 
نشست قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به ریاست رئیس دانشگاه و با حضور اعضای قرارگاه، شامل معاونان دانشگاه، مشاور امور بانوان، روابط عمومی ، بسیج جامعه پزشکی ..دوشنبه 6 شهریورماه سال جاری در دانشگاه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ نشست « قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی » برگزار شد
نشست قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به ریاست رئیس دانشگاه و با حضور اعضای قرارگاه، شامل معاونان دانشگاه، مشاور امور بانوان، روابط عمومی ، بسیج جامعه پزشکی ..دوشنبه 6 شهریورماه سال جاری در دانشگاه برگزار شد.

نشست « قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی » برگزار شد

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ابتدای این نشست، گفت: توجه ویژه به موضوع جوانی جمعیت از موارد مهمی است که باید با برنامه ریزی آن را دنبال کنیم.

وی ضمن تشکر از پیگبری های خانم دکتر سجادی دبیر قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه و خانم مخبر مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، گفت:خوشبختانه با پیگیری های انجام شده درصددیم بزودی اتاق مادر و کودک را در دانشگاه فراهم کنیم، مکان یابی اولیه اتاق مادر و کودک انجام شده و بزودی با تجهیز فضای فیزیکی شاهد اخبار خوبی برای خانواده دانشگاه خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در کنار زوج ها بودند و از فرزندان آنها مراقبت می کردند، اما ساختار و بافت زندگی امروز بگونه ای است که باید راه حل های عملی برای بحث جوانی جمعیت داشته باشیم .

دکتر حسینی با توجه به نام و رسالت دانشگاه افزود: قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه باید پیام های مبتنی بر شواهد را برای سطح جامعه انتشار و انتقال دهد و با توجه به پژوهشکده سلامت اجتماعی دانشگاه باید در راستای پیام های مبتنی بر شواهد گام برداریم .

رئیس قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از حمایت همه جانبه خود و هیات رئیسه برای پرداختن به این مهم خبر داد .

دکتر حمیرا سجادی دبیر قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی به کمبود اطلاعات در این زمینه اشاره کرد و در عین حال، از برنامه های پیشنهادی مانند « اطلاع رسانی در خصوص قوانین و گزارش های منتشر شده در این ارتباط از طریق وب سایت دانشگاه و روش های دیگر، حمایت دانشگاه از پایان نامه های دانشجویی و طرح های پژوهشی با موضوعات مرتبط، و حمایت معاونت آموزشی دانشگاه از دانشجویانی که در دوره بارداری هستند و یا مادران کودکان زیرشش سال از سوی معاونت توسعه، و استفاده از راهنمایی حداقل یک متخصص جامعه شناسی و جمعیت شناسی در تدوین برنامه های قرارگاه » گفت.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه های متعدد مرتبط به موضوع تعالی سلامت و جوانی جمعیت از سوی کمیته علمی قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درسال تحصیلی جدید خبر داد.

دکتر سجادی مکان یابی و تجهیز اتاق مادر و کودک را یکی از گام های عملیاتی قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دانست و گفت: با تعریف فرایندهای جدید و ساختار درصدد توسعه فعالیت های این مرکز هستیم .

دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به موضوعاتی که می تواند بصورت غیرمستقیم بر جوانی جمعیت موثر باشد، گفت: در نظر داشته باشیم که در بحث سلامت اجتماعی، باید نگاه علمی بر روی محورهایی مانند « علت تاخیر در سن ازدواج جوانان ، علل طلاق و ....را به شکل پیام های علمی به گوش دانشگاهیان و جامعه برسانیم .

این محقق حوزه سلامت اجتماعی افزود: تجربه جهانی نشان می دهد، موفقیت کشورهایی مانند سوئد، نروژ، فنلاند و آلمان در موضوع فرزندآوری، به دلیل ایجاد تناسب بین کار و زندگی زنان بوده است، مثلا برخی کشورهای اروپایی مرخصی زایمان و پس از آن، مرخصی نگهداری از فرزند را افزایش دادند و برخی کشورها نیز خدمات اجتماعی و تسهیلات نگهداری از کودک را برای خانم ها فراهم می کنند و مطالعات نیز نشان داده، کشورهایی که روی خدمات اجتماعی کار کردند، موفق تر بودند.

در ادامه این نشست، فرشته مخبر مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به مکان یابی اتاق مادر و کودک در دانشگاه گفت: حمایت مادران شاغل در دانشگاه گام مهمی در فرزندآوری است و خوشبخنتانه در راستای این مهم، شاهد حمایت همه جانبه رئیس دانشگاه و مسئولین در دانشگاه هستیم .

دکتر کیانوش عبدی مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه، از برگزاری کارگاه های علمی مرتبط به موضوع فرزندآوری از سوی کمیته علمی بسیج، از مشارکت کارشناسان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در طرح کشوری نفس (مخفف عبارت "نجات فرزندان سقط" یا به عبارتی "نجات فرزندان سالم" است که توسط والدین در خطر سقط قرار دارند) خبر داد و در خصوص مشارکت همه جانبه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در مباحث مرتبط به قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه ، اعلام آمادگی کرد.

منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۰۲ - ۱۲/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۳