دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وب دا - تألیف کتاب آشنایی بیماران با عمل تعویض مفصل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
 
تألیف کتاب آشنایی بیماران با عمل تعویض مفصل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد



کتاب آشنایی بیماران با عمل تعویض مفصل در راستای آگاهی بخشی عمومی به بیماران، کادر پرستاری و فیزیوتراپ ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شده است .

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤلف این کتاب در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه کتاب " آشنایی بیماران با عمل تعویض مفصل" در راستای آگاهی بخشی عمومی برای مراقبت های قبل و بعد از عمل تعویض مفصل لگن برای جامعه هدف عموم مردم منتشر شده است، اظهار کرد:

باتوجه به اینکه مراقبت های بعد از عمل تعویض مفصل در بهبود و سلامت بیمار نقش تعیین کننده ای دارد، در این کتاب به تاریخچه عمل های جراحی تعویض مفصل، ضرورت انجام این اعمال جراحی، نوع عمل، انواع وسایل مورد نیاز و مراقبت های مورد نیاز اشاره شده است.

دکتر امید شاهپری، خاطر نشان کرد: اقدامات قبل از عمل ، حین و بعد از عمل جراحی و فیزیو تراپی و مراقبت های بعد از عمل بخش مهمی از مطالب این کتاب را به خود اختصاص داده است.

فوق تخصص جراحی لگن و عضو هیأت علمی با بیان اینکه در این کتاب ضرورت فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی و نکات مراقبتی به بیماران آموزش داده می شود، خاطر نشان کرد: این کتاب در حال حاضر در نوبت چاپ دوم قرار دارد و بیماران و کادر پرستاری از این کتاب استقبال خوبی کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون کتابی در کشور در این سطح برای بیماران نیازمند تعویض مفصل لگن نگاشته نشده بود، گفت: علاوه براین کتاب دو اختراع در خصوص ساخت پلاک افزایش و کاهش طول برای ران و زاویه ران ثبت شده است.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۲:۲۷ - ۱۱/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۸۹