دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 6 هزار بوشهری در صندوق بیماران خاص بیمه سلامت نشان دار شدند
 
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: 6 هزار و 970 بوشهری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج سازمان بیمه سلامت نشان دار شدند.
بیش از 6 هزار بوشهری در صندوق بیماران خاص بیمه سلامت نشان دار شدند
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: 6 هزار و 970 بوشهری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج سازمان بیمه سلامت نشان دار شدند.
بیش از 6 هزار بوشهری در صندوق بیماران خاص بیمه سلامت نشان دار شدندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، داراب بارگاهی اظهار داشت: هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج (ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی) بسیار بالا است که با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و افزایش پوشش هزینه ای این بیماران بار سنگینی از دوش آنان برداشته شده است.
 
وی بیان کرد: پیش از تشکیل این صندوق تنها پنج نوع بیماری تحت پوشش خدمات بیمه ای با عنوان بیماری های خاص قرار داشت که از آبان سال گذشته 107 نوع بیماری با عنوان بیماران خاص وصعب العلاج شناسائی شد.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: بیماری های دیابت، سرطان، فشارخون بالا، دیالیز و ام اس به ترتیب بیشترین جمعیت بیماران خاص و صعب العلاج استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.
 
بارگاهی ادامه داد: از 107 بیماری شناسایی شده به عنوان خاص و صعب العلاج، تاکنون بسته بیمه ای 51 نوع بیماری در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت شده است که بیماران با مراجعه به پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی از مزایای صندوق در پرداخت هزینه های درمانی خود برخوردار می شوند.
 
وی گفت: علاوه بر این اعتبار خارج از ضوابط نیز برای پرداخت به بیماران مبتلا به 56 نوع بیماری که هنوز بسته خدمتی آن ها تعریف و ثبت سامانه نشده در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان ها قرار گرفته است که سقف پرداختی سالانه به هر بیمار 50 میلیون تومان است.
 
بارگاهی افزود: از شروع تشکیل صندوق بیماران خاص وصعب العلاج تاکنون بیش از 41میلیارد تومان هزینه درمان این بیماران در استان بوشهر پرداخت شده است.
 
وی اظهار داشت: افراد مبتلا به این بیماری ها برای نشان دار شدن و بهره مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه کنند.
 
بارگاهی افزود: بیماران خاص (ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه) و بیماران نادری که فاقد هر نوع بیمه درمانی باشند، به شکل رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و با تایید نوع بیماری توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت این بیماران، پوشش بیمه ذیل صندوق بیمه ایرانیان برای این افراد برقرار می شود.
   تاریخ: ۱۱:۴۹ - ۱۴/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۷