دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به 2 هزار و 400 مددجوی بهزیستی آذربایجان غربی
 
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 400 نفر مددجوی بهزیستی استان از محل بند ب تبصره 16 قانون بودجه تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.


پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه این تسهیلات به مبلغ 2 هزار و 460 میلیارد ریال است، گفت: برای 2 هزار و 809 نفر از جامعه هدف بهزیستی استان نیز در یکسال گذشته براساس الگو های تسهیل گری اشتغال، زمینه کار فراهم شده است.

وی با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی افزود: 50 میلیارد ریال حق بیمه سهمیه کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان استان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اضافه کرد: طی یک سال گذشته برای 72 نفر از معلولان استان هم پرداخت جبران عدم کارایی به میزان سه میلیارد و 340 میلیارد ریال انجام شده است.

محمدپوری ادامه داد: در این مدت همچنین 380 میلیارد ریال برای تسهیل گری در احداث مسکن مددجویی برای 589 واحد هزینه شده و کمک هزینه ودیعه مسکن برای زنان و معلولان سرپرست خانوار با اعتبار 140 میلیارد ریال انجام شده است.

وی یادآور شد: 720 میلیارد ریال مشارکت های مردمی برای تامبن لوازم ضروری، تامین دارو، تامین لوازم کمک آموزشی، پزشکی و معیشتی در بخش های دولتی و غیر دولتی به صورت نقدی و غیر نقدی و خدمات هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز بیان کرد: پوشش 100 درصدی روستا های استان و مناطق محروم حاشیه شهر ارومیه با بهره گیری از ظرفیت های بومی تشکل ها و تسهیل گران محلی نسبت به شناسایی معلولان روستایی و حاشیه شهر انجام و برای این موضوع بیش از 60 میلیارد ریال طی یک سال گذشته هزینه شده است.
   تاریخ: ۱۰:۵۰ - ۱۴/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۴۱