دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

فارس، استان معین در اجرای کمیسیون پزشکی ایثارگران جنوب کشور شد
 
در جلسه ای با حضور غلامرضا طائبی مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، استان فارس به عنوان استان معین در اجرای کمیسیون پزشکی ایثارگران منطقه جنوب کشور معرفی شد.
فارس، استان معین در اجرای کمیسیون پزشکی ایثارگران جنوب کشور شد

به گزارش ایثار از فارس، جلسه هم اندیشی معاونین سلامت و توانمندسازی اجتماعی و کارشناسان مسئول کمیسیون پزشکی استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، هرمزگان و بوشهر به میزبانی شیراز در موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس برگزارشد.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه استان فارس را به عنوان استان معین در اجرای کمیسیون پزشکی ایثارگران منطقه جنوب کشور معرفی کرد.
غلامرضا طائبی گفت: از این پس جلسات کمیسیون پزشکی ایثارگران در استان های جنوبی کشور با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس انجام می شود.
وی افزود: به منظور تسریع و تسهیل در امور برگزاری این کمیسیون ها، استان های کشور به گروههای مختلف تقسیم می شوند که فارس، استان معین در میان استان های جنوبی کشور محسوب می شود.
طائبی در ادامه از هوشمندسازی فرآیند کمیسیون پزشکی ایثارگران کشور تا یک سال آینده خبرداد و افزود: تلاش می کنیم تا فرآیندی تعریف شود که ایثارگر معزز از زمان درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی تا حصول نتیجه، این روند را به صورت آنلاین بتواند پیگیری کند که این موضوع از طریق پایگاه های داده هوش مصنوعی انجام خواهدشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مدیرکل و مسئولین کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه تمرکززدایی و اعطای اختیارات به بنیاد استان ها در زمینه برگزاری کمیسیون های پزشکی ایثارگران، خواستار بازنگری در آیین نامه ها و شیوه نامه های کمیسیون های پزشکی و تعیین درصد جانبازان شد.
ابراهیم بیانی گفت: پیشنهاد می شود بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح به بازنگری و اصلاح برخی از شیوه ها، فرایندها و آیین نامه های کمیسیون های پزشکی و تعیین درصد جانبازان داشته باشد تا رضایتمندی بیشتر ایثارگران را به همراه داشته باشیم.
وی افزود: اکنون ملاک تعیین درصد جانبازی توسط کمیسیون های پزشکی بنیاد بر مبنای ماندگاری آثار جراحت و عوارض مستقیم جانبازی بر روی اعضا و جوارح فرد جانباز محسوب می شود اما تاثیرات و عوارضی که این جراحت جانبازی در بلند مدت بر دیگر جوارح فرد به جا می گذارد در کمیسیون های پزشکی در نظر گرفته نمی شود که جا دارد مسئولین در این خصوص نیز بازنگری داشته باشند و فرآیندها در این زمینه نیز اصلاح شود.
   تاریخ: ۱۶:۲۷ - ۱۳/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۶