دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح خدمات رسانی به توانخواهان بوشهر در 59 کد عملیاتی شد
 
بوشهر-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طرح خدمات رسانی به توانخواهان بوشهری که پیش از این تنها در 9 کد خدمتی انجام می شد اکنون به 59 کد افزایش پیدا کرده است.
طرح خدمات رسانی به توانخواهان بوشهر در 59 کد عملیاتی شد بوشهر-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طرح خدمات رسانی به توانخواهان بوشهری که پیش از این تنها در 9 کد خدمتی انجام می شد اکنون به 59 کد افزایش پیدا کرده است.

داراب بارگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: توانخواهان برای دریافت خدمات توانبخشی بیمه ای، باید در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند و برای دریافت خدمات درمانی و خدمات توانبخشی باید در مرحله اول بیمه شده سازمان بیمه سلامت و تحت پوشش بهزیستی باشند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت برای توانخواهان نشان دار شده خدمات قابل توجهی را تحت پوشش قرار داده که در کاهش هزینه های درمانی آنان بسیار مؤثر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: 70 درصد تعرفه در بخش دولتی و خصوصی برای توانیابان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

بارگاهی عنوان کرد: این افراد تنها 30 درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد که آن هم درصورت حمایت و کمک سازمان بهزیستی شاید به صفر برسد و خدمات توانبخشی برای توانیابان رایگان شود.

وی افزود: مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان می توانند با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc اقدام به ثبت نام و دریافت نام کاربری و گذر واژه کرده و پس از بارگذاری مستندات قانونی، درخواست عقد و یا تمدید قرارداد کنند.

نشان دار شدن 498 زوج نابارور در استان بوشهر

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده، بیمه سلامت خدمات خوبی را برای زوج های نابارور در نظر گرفته که در این راستا 498 زوج نابارور در استان بوشهر نشان دار و تحت پوشش قرار گرفته اند.

بارگاهی اظهار کرد: زنان نابارور برای دریافت خدمت ابتدا باید از طریق مراکز بهداشت و درمان و ثبت مشخصات در سامانه سلامت نشان دار شوند تا مشمول دریافت خدمات شوند.

وی افزود: در راستای جبران بخشی از هزینه های درمان زوج های نابارور اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر با تنها مرکز ناباروری استان عقد قرارداد نموده و بیمه شدگان این سازمان با مراجعه به این مرکز می توانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند .

بارگاهی همچنین از برخورداری زوجین نابارور از خدمات نازایی و ناباروری سازمان بیمه سلامت ایران با پوشش بیمه ای 90 درصدی تعرفه دولتی وعمومی غیر دولتی تا سن 49 سال خبر داد.

وی عنوان کرد: بیمه شدگان روستایی صندوق بیمه سلامت همگانی در استفاده از خدمات ناباروی معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۹ - ۱۳/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۱