دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

حرکت به سمت عدالت آموزشی ضروری است
 
استاندار زنجان با بیان اینکه آراستگی مدارس بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به مدیران تاکید شود که به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند؛ امکانات و آراستگی در مدارس امید و نشاط بیشتری در بین دانش آموزان ایجاد می کند.
حرکت به سمت عدالت آموزشی ضروری است محسن افشارچی ظهر امروز (18 شهریورماه) در جلسه شورای آموزش وپرورش استان زنجان، اظهار کرد: کارهای فرهنگی در آموزش وپرورش بسیار حائز اهمیت است چرا که تاثیر مدارس در تربیت دانش آموزان کمتر از تاثیر تربیت در خانواده نیست؛ از این رو باید از زیرساخت های غنی آموزش وپرورش به نحو احسنت بهره برد.

وی با بیان اینکه بهترین دوستان دانش آموزان معلمان پرورشی هستند، ادامه داد: حضور معلمان پرورشی در مدارس ضروری و مهم است. مدارس باید به طوری فعالیت کنند که مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

افشارچی با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه ای به قشر معلم شود، تصریح کرد: مفهوم امور تربیتی در مدارس باید زنده و تبیین شود.

این مسئول با بیان اینکه باید در جهت عدالت آموزشی حرکت کنیم، اذعان کرد: ضروری است به بچه هایی توجه کنیم که ممکن است استعداد داشته باشند ولی در دهک هایی قرار دارند که استعداد آنها نمی شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه آراستگی مدارس بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به مدیران تاکید شود که به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند؛ امکانات و آراستگی در مدارس امید و نشاط بیشتری در بین دانش آموزان ایجاد می کند.

وی با اشاره به آمار دانش آموزان جامانده از تحصیل، متذکر شد: امیدواریم کلاسی خالی نماند و دانش آموزی از تحصیل جا نماند چرا که تک تک این دانش آموزان می توانند در آینده جامعه موثر باشند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه با بهره گیری از ظرفیت ها باید مشکلات را در همان ابتدا حل کرد تا بعدها به مشکل بزرگ تری تبدیل نشوند، اضافه کرد: کارها را اگر به امروز و فردا بیاندازیم تبدیل به بهمنی از کارها می شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه این جلسه گفت: بزرگ ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و این نیرو انسانی در کانون خانواده و مدارس تربیت می شوند.

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه اردوهای تربیتی، اخلاقی و ورزشی بسیار لازم است و موجب تخلیه هیجانات می شود، تشریح کرد: باید به این مسئله توجه ویژه ای داشت؛ این اردوها و برنامه ها فرصتی برای یافتن استعداد دانش آموزان و پرورش آنها می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت باید از تجربه دیگران بهره برد، خاطرنشان کرد: باید استان های برتر و ممتاز را شناسایی کنیم و دلیل موفقیت آنها را بسنجیم. با الگوگیری از آنها از نقاط قوت بهره جسته و از نقاط ضعف اجتناب کنیم تا درصد پیشرفت را افزایش دهیم. باید به مدیران تاکید شود که به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۵۹ - ۱۸/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۸