دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

انجام موفقیت آمیز بیست و سومین پیوند قلب در بیمارستان شهید مدنی تبریز
 
رئیس مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز، از بیست و سومین عمل موفقیت آمیز پیوند قلب بر روی یک بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز خبر داد.
انجام موفقیت آمیز بیست و سومین پیوند قلب در بیمارستان شهید مدنی تبریز ناصر صفائی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این پیوند توسط تیم خبره بیمارستان قلب شهید مدنی بر روی خانمی 40 ساله ساکن میاندوآب، مبتلا به نارسایی قلبی با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب این بیمار از مرد جوان اهدا کننده 43 ساله ساکن بناب که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود دریافت شده و حیاتی دوباره به او بخشیده شد.

وی حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام و خاطر نشان کرد: این بیمار در حال حاضر و بعد از یک هفته در بخش مراقبت های ویژه دوران نقاهت را طی می کند.

واحد جامع توانبخشی ریوی در مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی تبریز راه اندازی می شود

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی تبریز از آغاز اقدامات مقدماتی به منظور راه اندازی واحد جامع توانبخشی ریوی در این مرکز خبر داد.

علی کریمیان با اعلام این خبر گفت: واحد جامع توانبخشی ریوی با همکاری گروه طب فیزیکی و توانبخشی و گروه بیماری های ریه راه اندازی شده و مراحل مقدماتی خود را با پذیرش بیماران طی میکند که در آینده ای نزدیک رسما افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد.

وی راه اندازی بخش توانبخشی ریوی را در راستای بخشنامه تعالی نظام ارائه خدمات توانبخشی (ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) دانست و اظهار کرد: با راه اندازی این بخش خدمات توانبخشی سرپایی به بیماران مزمن ریوی مانند بیماران انسداد مزمن ریه، مبتلایان به عوارض کرونا، جانبازان شیمایی و بیمارانی که تحت جراحی های ریه و قفسه سینه قرار گرفته اند، ارائه می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ هم اکنون مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی تبریز به عنوان بزرگترین قطب جراحی قلب و عروق و مجموعه بزرگ شیمی درمانی و رادیوانکولوژی برای بیماران سرطانی در شمالغرب کشور ارائه خدمات می کند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۵۱ - ۲۰/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۳