دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش امدادگران در ویرانه های زلزله مراکش
 
امدادگران در مراکش با دست خالی یا با استفاده از تجهیزات سنگین همچنان در تلاش هستند تا بازماندگان بیشتری را از زیر آوارهای زلزله ای که شمار جان باختگان آن تاکنون از 2800 تن فراتر رفته، نجات دهند.
تلاش امدادگران در ویرانه های زلزله مراکش به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، وزارت کشور مراکش در آمار به روزرسانی شده از تلفات این حادثه اعلام کرد: تعداد قربانیان زلزله به 2862 نفر و شمار مجروحان به 2562 نفر رسیده است.

این زمین لرزه به بزرگی 6.8 ریشتر که قوی ترین زلزله در تاریخ این کشور واقع در شمال آفریقا محسوب می شود، جمعه شب حدود ساعت 23:00 به وقت محلی در منطقه ای کوهستانی روی داد.

امدادگران در مراکش به مرحله حساسی در عملیات برای یافتن بازماندگان زلزله رسیده اند. آنها می دانند که 72 ساعت اول برای یافتن افراد زنده بسیار مهم است.

این زمین لرزه، ده ها روستا را به ویرانه تبدیل کرد. سربازان و نیروهای امدادی، عملیات نجات را با پشتیبانی تیم هایی کمکی از چندین کشور ادامه داده اند.

مقاماتی از سازمان جهانی بهداشت می گویند این فاجعه بیش از 300 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش شبکه «ان اچ کی»، هزاران نفر در پی این حادثه دردناک بی خانمان شده اند. مقامات دولتی چادرهایی برپا کرده اند و در حال توزیع پتو، غذا و آب هستند. با این حال ساکنان می گویند که هیچ چیز به اندازه کافی موجود نیست.

پزشکان این منطقه که بیمارستان های محل کارشان ویران شده اند در مراکز درمانی موقت به درمان هزاران زخمی مشغول هستند. آنها از پزشکان شهرهای بزرگتر کمک می گیرند اما با مشکل محدودیت منابع و تجهیزات دست و پنجه نرم می کنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۲۶ - ۲۱/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۹۷