مدیر گروه کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: طراحی رویدادهای علمی توسط گروه های آموزشی ، یک فرصت است
هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی با عنوان "بررسی سالیانه آخرین پژوهش های کاردرمانی"، دوشنبه 27 شهریورماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر هوشنگ میرزایی مدیر گروه کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی گفتـ: این سمپوزیوم به نوعی10واحد درسی است که با کمک معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی برگزار کردیم و سعی کردیم واحد درسی را فعال و عملی ارائه کنیم تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشد.
وی افزود:هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی با عنوان " بررسی سالیانه آخرین پژوهش های کاردرمانی"، با اهداف گوناگونی برگزار شد و یکی از آنها قرار گرفتن دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موقعیت کارهای تحقیقاتی است و در این مسیر دانشجویان کارشناسی ارشد می آموزند، چگونه در یک جلسه سخنرانی کنند ، مطالب را پیاده کنند، مدیریت زمان و مدیریت حجم گفتار داشته باشند و در نهایت انتقال دانش را به بهترین شکل داشته باشند.
مدیر گروه کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: خیلی از کارها در دانشگاه انجام می شود اما ارائه نمی شود و ما از این موقعیت استفاده کردیم تا بتوانیم کار را به بهترین شکل به جامعه کارمانی ارائه دهیم و در این روند انگیزه بخشی، ایجاد هیجان و ارتقای کارهای علمی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد موضوع مهمی است.
دکتر میرزایی تصریح کرد: قبل از کرونا سمپوزیوم های متعدد کاردرمانی را برگزار کردیم که خوشبختانه هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی، در سامانه جامع کارکنان دولت بارگذاری شده و امتیازگیری شده یعنی از نظر آموزشی و پایه کارهای خوبی انجام شده است.
وی گفت: در این سمینار فرایند کمیته اجرایی و علمی انجام شد و کارها در چندین مرحله بررسی و غربالگری شد و در نظر داریم با مذاکراتی که با سه دانشگاه دیگر در تهران که این رشته را دارند برنامه های مشترکی داشته باشیم و با اشتراک علمی دانشگاه های دیگر، شاهد شاهد سمپوزیوم سالانه سمینارهای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا باشیم که در سال اول دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی میزبان این رویداد علمی می شود و دانشگاه های دیگر نیز در سال های دیگر میزبان این رویداد خواهند بود.
مدیر گروه کاردرمانی دانشگاه اظهار کرد: نباید صرفاً منتظر کنگره و سمینارهای گوناگون باشیم بلکه گروه های آموزشی باید در سطح ارتقا عملکرد دانشجویان پیش بروند تا زحماتی که توسط گروه های آموزشی در دانشگاه انجام می شود در چنین رویدادهایی به جامعه علمی و جامعه هدف ارائه شود و طراحی رویدادهای علمی توسط گروه های آموزشی ، یک فرصت محسوب می شود
گفتنی است ارائه خدمات کاردرمانی به صورت از راه دور در کودکان دارای ناتوانی ، بررسی آزمون های اضطرابی در کودکان ، انواع ارزیابی ها و مداخلات در حوزه انگیزه در نوجوانان با فلج مغزی (یک مطالعه مروری) ، کاربرد بالینی ابزار آنالیز سه بعدی راه رفتن در کودکان فلج مغزی، تبیین عوامل تسهیل کننده و بازدارنده دسترسی افراد با ضایعه نخاعی ، کاربرد پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی در خانواده های دارای کودکان مبتلا به اوتیسم و...بخشی از این عناوین ارائه شده از سوی دانشجویان کارشناسی ارشد کاردرمانی در هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی بود.
|