دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وب دا - دانشجویان تحصیلات تکمیلی درصدد کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه باشند
 
هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی با عنوان " بررسی سالیانه آخرین پژوهش های کاردرمانی"، دوشنبه 27 شهریورماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.
دبیر علمی هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی : دانشجویان تحصیلات تکمیلی درصدد کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه باشند
هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی با عنوان " بررسی سالیانه آخرین پژوهش های کاردرمانی"، دوشنبه 27 شهریورماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی درصدد کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه باشند

دکتر ابراهیم پیشیاره دبیر علمی هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی گفت: در دانشگاه باید جنبش علمی شکل بگیرد تا زمینه های کسب جایگاه های بالاتر را برای افراد علمی در این رشته به دست بیاوریم و کسب جایگاه علمی بالاتر، زمینه ساز ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت تر برای جامعه هدف خواهد بود .

وی افزود: خوشبختانه بنده از اولین سمپوزیوم کاردرمانی، دبیر علمی بودم، طی ایام کرونا این سمپوزیوم برگزار نشد اما امسال با کمک ریاست دانشگاه، مساعدت های مدیر گروه کاردرمانی، کارشناسان آموزش مداوم و .. توانستیم هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی را برگزار کنیم و دانشجویانی را که از پایان نامه خود دفاع نکرده بودند، گرد هم آوریم و نکته مهمتر اینکه در بحث انتقال و رشد اطلاعات بین دانشجویان در آموزش پزشکی می بینیم که آموزش هایی که بین دانشجویان تبادل می شود در رشد رشته، کمک شایانی می کند.

دکتر پیشیاره گفت: اولین هدف این رویدادعلمی این است که دانشجویانی که در ابتدا یا میانه راه و در انتخاب عنوان پروپوزال هستند در محضر استادان، میهمانان خارج از دانشگاه و دانشجویان ، ارائه مطلب داشته باشند .
دبیر علمی هفتمین سمپوزیوم کاردرمانی گفت: این سمپوزیوم با عنوان بررسی سالیانه آخرین پژوهش های کاردرمانی و با حضور کمیته اجرایی متشکل از دانشجویان منتخب مقطع کارشناسی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و کمیته علمی متشکل از اعضای هیئت علمی گروه کاردرمانی دانشگاه برگزار شد.
وی افزود: خوشبختانه در کشور چند سالی است که بحث ترجمان دانش که به کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه می پردازد، مطرح شده است و این سمینار دانشجویی نیز در انتخاب موضوع پایان نامه های کاربردی ایفای نقش می کند و دانشجویان نباید صرفا" با انتخاب موضوع پایان نامه در پستوی گروه آموزشی کار کنند بلکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی درصدد کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه باشند .

رسالت دانشگاه، پرورش افراد متخصص در تغییر صحیح افکار در راستای نیاز جامعه

وی افزود: رسالت دانشگاه، پرورش افراد متخصص در تغییر صحیح افکار جامعه و در راستای نیاز جامعه است و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی باید با تشخیص نیازمندی ها با استدلال صحیح، برخورد منطقی و شیوه های علمی در عرصه های علمی و اجتماعی، ورود پیدا کنند و این رویداد علمی در راستای این مهم، نقش آفرینی می کند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پایان گفت: دانشجویان نیازمند امید هستند و در خلال سمپوزیوم ها و رویدادهای علمی و فرهنگی با ارتباط با فرهیختگان و صاحب نظران تخصصی رشته، ارتباط با فعالان اقتصادی رشته، ملاقات های ماهیانه علمی با استادان و متخصصان، ارتباط با متخصصان علمی خارج از کشور و غیره این امیدآفرینی محقق می شود و خوشبختانه با برگزاری این سمینارها و رویدادهای علمی از سوی گروه کاردرمانی دانشگاه در راستای این هدف گام های خوبی برداشته ایم و برنامه های متعددی را در سال تحصیلی جدید درنظر داریم .

گفتنی است معرفی مقیاس تحرک عملکردی در کودکان و نوجوانان با فلج مغزی، بررسی ابزارهای ارزیابی و تشخیصی موجود در حوزه سندروم درد منطقه ای پیچیده ، معرفی آزمون نیمرخ حسی در کودکان با آسیب بینایی، معرفی مقیاس ارزیابی کنترل حرکت انتخابی اندام فوقانی، ارتباط بین وضعیت بدنی غیر متقارن با تعادل و درد در کودکان فلج مغزی اسپاستیک و ...بخشی از عناوین است که توسط دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته کاردرمانی در هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی ارائه شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۰:۴۴ - ۰۳/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۴۶