دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

55 هزار کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشته اند
 
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در شبکه آموزش اظهار کرد: امسال در مراسم اولین روز سال تحصیلی در استان آذربایجان غربی بودم؛ قبل از سخنرانی درخواست کردم برگه ای را بین دانش آموزان مدرسه توزیع کنند و از آنها خواستیم که بنویسند از نظر آنها کلاس درس چگونه باشد. 

وی ادامه داد: یکی از دانش آموزان یک جمله ای نوشته بود که توجهم را جلب کرد البته «نشاط» را هم با غلط املایی نوشته بود!؛ این دانش آموزان نوشته بود «دوست دارم کلاس شور و نشاط در کلاسم بدون استرس باشد». 

نجفی پازوکی اضافه کرد: کلاس درس باید فضایی شبیه زندگی دانش آموز باشد، خودش کشف کند و یادگیری جذابی برایش اتفاق بیفتد.

وی به اقداماتی که در معاونت آموزش ابتدایی در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: متناسب با آنچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواسته بود، نقشه راه تدوین کردیم که از کجا شروع شود و به کجا برسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه دانش آموزان باید دسترسی به آموزش داشته باشند و کسی نباید از آموزش دور بماند، افزود: باید فضای آموزشی متفاوت باشد و اینگونه که معلم کنار تخته بایستد، درس دهد و دانش آموز خسته شود باید تغییر کند؛ یعنی معلم باید موقعیت های متنوع یادگیری را ایجاد کند  و برای اجرای این منظور باید معلم آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که پیش بینی کرده ایم این است که چطور از فناوری در آموزش استفاده کنیم، چطور نظام ارزشیابی را روزآمد کنیم و چطور از نهادهای بیرونی کمک بگیریم؛ همچنین به سمت به مدرسه محوری برویم.

نجفی پازوکی افزود: سال گذشته تعداد افراد بازمانده از تحصیل در مقایسه سامانه های سیدا و ثبت احوال تعداد 205 هزار نفر بود؛ در این راستا سامانه دقیقی طراحی شد و به وضعیت تک تک دانش آموزان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این آمار مشخص شد که یک تعدادی از بچه ها فوت شده بودند، تعدادی مهاجرت کرده بودند، تعدادی جزو کودکان استثنایی بودند، تعدادی بیماری صعب العلاج داشتند و بر همین اساس موفق شدیم 55 هزار کودک یعنی 27 درصد کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگردانیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: متناسب با عاملی که باعث بازماندگی شده است بسته حمایتی طراحی می شود و در این راستا جلساتی را با کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت و ... داشته ایم تا اگر نتوانستیم به هر دلیلی کودکی را به مدرسه ببریم، بسته آموزشی در اختیارش قرار دهیم.

پایان پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۰:۲۰ - ۰۳/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۴