دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

5 توصیه غذایی برای افرادی كه دوركاری می كنند
 
متخصصان كلمبیایی به افرادی كه در همه گیری كرونا از خانه مشغول كار هستند چند توصیه غذایی كرده اند.


به گزارش خبرنگار حوزه كلینیك گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویستاس الود كوموا، امروزه به دلیل همه گیری كرونا بخش قابل توجهی از افراد از خانه و به صورت دوركار مشغول به فعالیت هستند. از این رو، متخصصان تاكید دارند كه داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل در این دوران ضروری است.

محققان كلمبیایی در این زمینه 5 توصیه غذایی را به افراد توصیه كرده اند كه شامل موارد ذیل است:

1- زمان مشخصی را برای مصرف وعده های غذایی خود مشخص كنید و به آن پایبند باشید. برای اواسط صبح و بعد از ظهر نیز می توانید از میان وعده هایی شامل میوه و سبزیجات بهره ببرید.

2- اولویت نخست در وعده های غذایی را به میوه ها و سبزیجات بدهید، زیرا این گروه غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است كه می تواند نیاز های بدن شما را در این زمینه تامین كند. به دلیل آنكه فعالیت های بدنی تان كاهش یافته بهتر است میوه هایی مانند سیب را با پوست مصرف كنید تا به میزان كافی فیبر به بدنتان برسد. با این حال، شستن صحیح میوه ها را نباید از یاد ببرید.

3- برای جلوگیری از چاقی حتما پیش از خوردن به این سوال پاسخ دهید: چرا مواد غذایی مصرف می كنم؟ آیا به دلیل آنكه گرسنه هستید غذا می خورید یا مصرف مواد غذایی شما ریشه در نگرانی و اضطراب (عامل روانی) دارد؟ اگر ریشه غذا خوردن شما به دلیل اضطراب است از خوردن غذا اجتناب كرده و در عوض اقدام به انجام برخی فعالیت های آرام بخش و سرگرم كننده كنید.

4- به میزان كافی آب بنوشید. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز توصیه ای است كه تمامی متخصصان به افراد دارند. سعی كنید زمانی كه مشغول به كار هستید آب در دسترس داشته باشید و هر چند وقت یكبار به صورت جرعه جرعه بنوشید.

5- سعی كنید در وعده شام از غذا های سبك بهره ببرید. همچنین حداقل 2 ساعت پیش از خواب غذا بخورید و از غذا خوردن و بلافاصله خوابیدن اجتناب كنید.

5 توصیه غذایی برای افرادی كه دوركاری می كنند

در كنار توصیه های بالا، به دلیل همه گیری كرونا بهتر است توجه ویژه ای به تقویت سیستم ایمنی خود داشته باشید. برای این كار مصرف چربی، نمك، شكر، و به طور عمومی هر نوع ماده غذایی فرآوری شده را كاهش دهید.

در مقابل توصیه می شود حبوبات، سبزیجات، میوه ها، دانه ها و آجیل، محصولات لبنی (به ویژه لبنیات كم چرب)، و گوشت را به رژیم غذایی خود بیافزایید. برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است غذا های حاوی سلنیوم، كلسیم، روی، آهن، و ویتامین های A، B12، B6، C، D، و E را بیشتر مصرف كنید.

بیشتر بخوانید

- كبودی بدن را با 10 درمان خانگی از بین ببرید
- ارتباط التهاب مزمن لثه با روماتیسم مفصلی
   تاریخ: ۰۵:۳۲ - ۱۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۲