دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وب دا - مشارکت فعال گروه '' سالمندی '' دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با برپایی ده غرفه در بوستان قیطریه
 
دانشجویان و مسئولان گروه آموزشی " سالمندی " دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با برپایی ده غرفه ارزیابی جامع سلامت سالمندان در حیطه های عملکردهای حافظه، شناختی، سلامت روان، افسردگی، ارزیابی عملکردی سالمندان، تغذیه در سالمندان و.. " ، یکشنبه 9 مهرماه مصادف با جشن و گردهمایی روز سالمند در ...
همزمان با روز جهانی سالمند: مشارکت فعال گروه " سالمندی " دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با برپایی ده غرفه در بوستان قیطریه
دانشجویان و مسئولان گروه آموزشی " سالمندی " دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با برپایی ده غرفه ارزیابی جامع سلامت سالمندان در حیطه های عملکردهای حافظه، شناختی، سلامت روان، افسردگی، ارزیابی عملکردی سالمندان، تغذیه در سالمندان و.. " ، یکشنبه 9 مهرماه مصادف با جشن و گردهمایی روز سالمند در بوستان قیطریه تهران ، مشارکت فعال داشتند.



دکتر ژاله زندیه عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مراسم تکریم روز سالمند در بوستان قیطریه، ضمن ابرازخرسندی از مشارکت فعال دانشجویان و مسئولان گروه آموزشی " سالمندی " دانشگاه، گفت:گروه سالمندی دانشگاه وظیفه خود می داند، در راستای معرفی گروه، معرفی خدمات این گروه آموزشی به سالمندان جامعه، مشارکت دانشجویان با سالمدان جامعه و ... در عرصه های اجتماعی به ارائه خدمت بپردازد.

وی اظهار کرد: جمعیت سالمندی کشور در حال افزایش است، با افزایش سن، ذهن و بدن ما تغییر می کند، داشتن یک سبک زندگی سالم می تواند به ما در مقابله با این تغییرات کمک کند، همچنین ممکن است از برخی بیماری ها جلوگیری کند و کمک کند تا بهترین استفاده را از زندگی خود ببرید

دکتر زندیه افزود: سالمندی موفق، مقوله ای مهم و اجتماعی است که از بخش های مختلفی نظیر مثبت نگری، رضایت از زندگی، طول عمر مفید، استقلال و… تشکیل شده است، هر کدام از این عوامل نقش مهمی در زندگی انسان دارند.

وی تصریح کرد: افراد میان سالی که با موفقیت پیر می شوند، در جوانی توانایی برنامه ریزی برای آینده را داشته اند و نسبت به دنیای پیرامون و توانایی های خود به شکلی خلاقانه عمل کرده اند، کسانی که دوران سالمندی موفق را تجربه کرده اند زندگی را معنادار می دانند و در سنین جوانی به طور مداوم فعالیت های مفید بدنی داشته اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: اگر در حال برنامه ریزی برای بازنشستگی خود هستید و یا بازنشسته شده اید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا از بازنشستگی سالم اطمینان حاصل کنید،مشارکت در فعالیت ها و رفتارهای اجتماعی بر شیوه زندگی افراد تأثیر مستقیم دارد و همچنین باعث افزایش میزان سلامت جسم و روح در جامعه خواهد شد، برای داشتن دوران سالمندی موفق توجه به مواردی نظیر تغییر رژیم غذایی، تعاملات اجتماعی و شناختی، فعالیت های مناسب بدنی و ورزشی، کنترل اختلالات روحی و روانی ، بهره مندی از روانشناس و مشاور در تنش ها و آسیب های ناشی از عمر 60 سال به بالا، برنامه ریزی برای وضعیت مالی در دوران بازنشستگی و داشتن مسکن مستقل و .... امنیت بیشتری برای افراد در این ایام ایجاد خواهد کرد.

این متخصص طب سالمندی در پایان گفت:سالمندی به عنوان یکی از مراحل زندگی می تواند دورانی بدون مسئولیت های فراوان جوانی و میانسالی و بهره مند از تجربیات با ارزش و یا مملو از ناتوانی های بدنی و بیماری های روحی باشد؛ انتخاب هر یک از این دو در دست خود ماست و نمی توان به شکل آنی و یکباره با سالمندی مواجه شد.

گفتنی است مراسم بزرگداشت روز جهانی سالمند با مشارکت فرمانداری شمیرانات ، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اداره بهزیستی شمیرانات، با دعوت و تجلیل از جمعی از پیشکسوتان مسئولان و سالمندان، روز یکشنبه 9 مهرماه در فرهنگسرای ملل واقع در بوستان قیطریه برگزار شد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۱۵/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۶