دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 21 هزار نفر سالمند تحت پوشش بهزیستی فارس هستند
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هوشیار در آیین تکریم روز سالمند اظهار داشت: لوازم و تجهیزات پزشکی شامل عصا، ویلچر، واکر، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و برقراری حق پرستاری، پرداخت مستمری، ارائه دفترچه بیمه درمانی، بیمه تکمیل درمان، ارائه وسایل توانبخشی، ارائه خدمات توانبخشی و اعزام به مراکز نگهداری از بارزترین خدمات بهزیستی به سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه 22 مرکز شبانه روزی و روزانه سالمندان در استان فارس تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند، گفت: 665 نفر سالمند هم اکنون در مراکز  شبانه روزی بهزیستی فارس خدمات نگهداری توانبخشی و درمانی دریافت می کنند. 

وی نیاز به آموزش در زمینه سالمندی و پیش سالمندی را در استان حائز اهمیت تلقی کرد و افزود: سالمندان استان با چالش هایی از قبیل مناسب سازی، مشکلات معیشتی و درمانی  و پر کردن اوقات فراغت رو برو هستند.

هوشیار حفظ کرامت سالمندان را مستلزم آن دانست که آحاد جامعه، علاوه بر فرصت زیستنی طولانی، سالمندی توأم با سلامتی را تجربه کنند.

وی افزود: تکریم سالمندان نیز، مستلزم فراهم کردن دسترسی عادلانه تمامی افراد جامعه از جمله سالمندان، به خدمات به ویژه خدمات سلامت است. 

وی اذعان کرد: 13 مهد سالمندی در استان  با هدف توانمندسازی سالمندان و با ایجاد حلقه های ارتباطی در راستای تحقق اهداف سالمندان در فارس مشغول به فعالیت هستند که پاسخی به نیاز روزافزون و حفظ سلامت و توانمندسازی مبتنی بر جامعه و مشارکت همگانی و حفظ شان و منزلت سالمندان می باشند.

او در پایان خاطر نشان کرد: از آن جایی براساس آموزه های دینی سالمندان باید بیشتر در کانون گرم خانواده نگهداری شوند مگر در شرایط خاص که دیگر امکان رسیدگی برای فرزندان وجود ندارد، یکی از سیاست ها و اولویت های سازمان بهزیستی کشور سوق دهی سالمندان به طرف نگهداری سالمند در منزل است در همین راستا برنامه هایی در قالب تشویق های مالی، یارانه ای و فنی از سوی سازمان بهزیستی کشور جهت مراقبت سالمندان در کنار خانه و خانواده در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/ن
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۸:۴۱ - ۱۴/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۸