دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

''استرس'' چطور مانند سم برای ''سیاتیك'' عمل می كند؟
 
علل متعددی برای ایجاد دردهای سیاتیك وجود دارد اما در این بین حالات روحی و روانی افراد در ایجاد و یا تشدید دردهای سیاتیك بسیار مؤثر است؛ در این مطلب، میزان تاثیر حالات روحی و راهكارهای درمانی را با هم برسی می كنیم.
علل متعددی برای ایجاد دردهای سیاتیك وجود دارد اما در این بین حالات روحی و روانی افراد در ایجاد و یا تشدید دردهای سیاتیك بسیار مؤثر است؛ در این مطلب، میزان تاثیر حالات روحی و راهكارهای درمانی را با هم برسی می كنیم.
به گزارش شبكه اطلاع رسانی راه دانا؛ دردهای سیاتیك از جمله درد هایی هستند كه به دلیل جابه جایی دیسك، تجمع رسوبات اطراف مهره ها، جابه جایی لگن، بارداری و به ویژه علل ارثی، به سراغ ما می آیند.

اما در این بین، استرس، اضطراب، شوك و عصبانیت از عواملی هستند كه با ایجاد انقباض در عضلات بدن، احتمال ایجاد دردهای سیاتیكی را به شدت افزایش می دهند؛ به عنوان مثال شنیدن اخبار بد یا قرار گرفتن در موقعیتهای استرس زا در افراد مبتلا به سیاتیك باعث تحریك عصب ها به ویژه عصب سیاتیك می شود.

نكته ای كه باید به آن دقت داشته باشید این است كه تمام این فشارها و تنش های عصبی باعث بروز انقباض های عضلانی در بدن می شوند كه نهایتا به تنگ شدن مجاری ریشه های عصبی در افراد ختم خواهند شد.

این تنگی مجاری به اعصاب، به ویژه عصب سیاتیك فشار وارد كرده و درد را در بیماران مستعد شروع یا زیاد می كند؛ به همین دلیل است كه در شرایط بحرانی و استرس زا بسیاری از افراد دچار اسپاسم ها و انقباضات عضلانی می شوند.

راهكارها

در بین راهكارهای درمان سیاتیك، بهترین كار دور نگه داشتن فرد مبتلا از شرایط بحرانی و سخت روانی است؛ باید سعی كنید شرایط را طوری مدیریت كنید كه در اثر اتفاقات مختلف و بی اهمیت، افراد مبتلا به دردهای سیاتیك تحت فشار های روحی و تنش زا قرار نگیرند.

نقش ورزش در درمان سیاتیك

ورزش نیز می تواند یكی دیگر از بهترین كارهای حفظ آرامش و همینطور جلوگیری از اضطراب، برای این بیماران باشد؛ ورزش هورمون های استرس زا را در بدن كاهش می دهد همچنین كیفیت خواب را بالا میبرد.

از همه مهمتر اینكه باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد بیمار می شود كه در درمان بیماری های روحی بسیار كمك كننده است.

داروهای گیاهی آرام بخش

دمنوش های گیاهی مثل گیاه سنبل الطیب هم می تواند به عنوان یك آرامبخش طبیعی عمل كند كه قبل از مصرف آن حتماً باید با طبیب مشورت كنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
منبع خبر:
دانا
   تاریخ: ۰۸:۵۸ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸