دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از 24 هزار سالمند در آذربایجان غربی زیرپوشش بهزیستی هستند
 
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 24 هزار و 600 سالمند در استان زیرپوشش این نهاد حمایتی هستند و از خدمات آن بهره مند می شوند.


پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه سالمندان 9 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، گفت: از جمعیت سالمندی استان 44 درصد اطلاعات حمایتی دارند و 56 درصد باقی مانده بدون این اطلاعات هستند.

وی با اشاره به شهر های دارای کمترین و بیشترین جمعیت سالمندی در استان افزود: شهرستان پیرانشهر با 6.8 درصد و تکاب با 13.2 درصد به ترتیب کمترین و بیشترین سالمندان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اضافه کرد: 44 درصد سالمندان که در مجموع شامل 3 هزار و 475 نفر هستند سالمند پرخطر بوده که 451 نفر زیر پوشش بهزیستی و هزار و 91 نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

محمدپوری ادامه داد: 720 نفر از سالمندان استان در 13 مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند که سالانه 19 میلیارد تومان هزینه صرف نگهداری این افراد می شود.

وی با بیان اینکه سالمندانی که توسط خانواده های خود نگهداری می شوند خدمات توانبخشی را از 3 مرکز روزانه توانبخشی در استان دریافت می کنند، گفت: این مراکز سالانه 3 میلیارد تومان از بهزیستی یارانه دریافت می کنند.
   تاریخ: ۱۱:۳۰ - ۱۲/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۹۶