دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وب دا - کهورت سالمندی گامی در جهت رفع مشکلات سالمندی کشور
 
یکی از رسالت های اصلی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ، پرداختن به موضوع سالمندی است، و سایت کوهورت سالمندی و ایجاد پژوهشکده سالمندی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند بسیار راهگشا و چشم انداز خوبی برای دستیابی به راهکارهای لازم برای رفع مشکلات سالمندی در کشور باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی : کهورت سالمندی گامی در جهت رفع مشکلات سالمندی کشور
یکی از رسالت های اصلی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ، پرداختن به موضوع سالمندی است، و سایت کوهورت سالمندی و ایجاد پژوهشکده سالمندی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند بسیار راهگشا و چشم انداز خوبی برای دستیابی به راهکارهای لازم برای رفع مشکلات سالمندی در کشور باشد.

کهورت سالمندی گامی در جهت رفع مشکلات سالمندی کشور

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست معرفی" کهورت میانسال تا سالمندی " که همزمان با گرامیداشت روز جهانی سالمند ( اول اکتبر)،به همت مرکز تحقیقات سالمندی، دوشنبه 10 مهرماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: جمعیت ایران با تهدیدات متعددی از جمله عدم تمایل ازدواج و نخواستن فرزند در جوانان، کشته شدن 17 هزار نفر در تصادفات جاده ای، معلول شدن 44 هزار نفر در طول سال، مهاجرت نخبگان، و از سویی دیگر آمارروبه رشد سالمندی … روبروست.

وی افزود: افزایش امید به زندگی، جمعیت سالمندان را افزایش داده است و این روند افزایشی به سرعت ادامه دارد، اما جمعیت رو به رشد سالمندان و عمر طولانی افراد جامعه، نیاز به خدمات حمایتی و توانبخشی دارد.

دکتر خانکه گفت: هم اکنون 30 درصد مردم کشور به خدمات توانبخشی نیاز دارند و 16 تا 17 درصد جامعه، افراد دارای معلولیت هستند که به نوعی از خدمات توانبخشی استفاده می کنند و با وجود جمعیت نیازمند خدمات توانبخشی، این خدمات در کشور، کافی نیست و با توجه به آمار رو به رشد سالمندی در ایران باید به این بخش جدی نگاه شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تاکید بر اینکه همه در دوره سالمندی، نیازمند خدمات توانبخشی هستند، گفت: باید جایگاه تولیت توانبخشی و مرجعیت توانبخشی در کشور مشخص شود تا بتواند به گسترش این خدمات در اقصی نقاط کشور، کمک کند.

دکتر خانکه همچنین با اشاره به اینکه سالمندان برای حضور در اجتماع باید از حمایت و امکانات لازم برخوردار باشند، تاکید کرد: باید خانه ها و شهر را با نیاز های سالمندان سازگار کنیم و شهرداری ها می توانند امکانات شهری را مطابق با نیاز سالمندان در نظر بگیرند

وی افزود: آمار رو به رشد سالمندان و توجه به این قشر، نیازمند نگاه تخصصی است، خوشبختانه سایت کوهورت سالمندی و ایجاد پژوهشکده سالمندی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می تواند بسیار راهگشا و چشم انداز خوبی برای دستیابی به راهکارهای لازم برای رفع مشکلات سالمندی در کشور باشد.

دکتر خانکه در پایان ضمن اظهار قدردانی از دکتر دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ، اعضای هیئت علمی گروه آموزشی سالمندی و سایر همراهان که در اجرای طرح ارزشمند کهورت سالمندی اردکان، مشارکت داشتند، گفت: بهره مندی از داده های حاصل از این طرح در تحقیقات کشوری می تواند راهکارهای لازم برای رفع مشکلات سالمندی در کشور را ارائه کند و شاهد نتایج خوبی در این عرصه باشیم.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۵۹ - ۱۵/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۹