دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

جلسه شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه ، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه و اعضای شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دوشنبه 17 مهرماه از ساعت 10 تا 12 در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در این جلسه از شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گزارشی از پروپوزال های کلان پروژه های رصد اجتماعی، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال، اخذ کد اخلاق؛ کلان پروژه های در دست اجرای مرکز تحقیقات ژنتیک، مرکز تحقیقات سالمندی (اجرای کوهورت)، کلان پروژه مرکز تحقیقات SDH، کلان پروژه مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد، مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریتها و مرکز تحقیقات سایکوز مورد بحث و بررسی رئیس دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و شورای پژوهشی دانشگاه قرار گرفت.

دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه نیز ضمن اشاره به اخبار روزهای اخیر، روزهای پرالتهاب در سطح منطقه و پیروزی مقاومت فلسطین گفت: امیدواریم با نصرت الهی شاهد عزت مظلومان عالم و نابودی دشمنان باشیم..

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح کهورت سالمندی اردکان، برنامه های برگزار شده در روز سالمند از سوی مرکز تحقیقات سالمندی در جامعه و آگاهسازی جامعه در رسانه ها به همت دکتر دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه را حائزاهمیت دانست و از زحمات دکتر دلبری و همراهان در این طرح کشوری تشکر نمود و با توجه به ماموریت های دانشگاه، پرداختن به طرح های کلان با هدف رفع مشکلات ملی را ضروری عنوان کرد .

در این نشست دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن اهمیت و تاکید بر حمایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه از طرح های پژوهشی که در راستای سیاست ها، رسالت های دانشگاه و نیازهای ملی طراحی شده اند، گفت: در طرح پژوهشی بر اساس میزان امتیاز کسب شده در سال گذشته و برخی ضوابط ، با طرح های پژوهشی موافقت می شود .

وی ضمن خواستار اهتمام بیش از پیش استادان در ارائه طرح های اثرگذار در راستای رفع نیازهای ملی شد و کهورت سالمندی را با توجه به داده بیولوژیک، تعدد نفرات شرکت کننده در طرح،در دسترس بودن، پشتوانه علمی و آمار رو به رشد سالمندی کشور و .. یکی از موفق ترین طرح های دانشگاه دانست و بازدید دانشجویان در قالب تورهای علمی از کهورت سالمندی، بیمارستان های رازی وبیمارستان رفیده که با توجه به نیاز رو به رشد کشور به ارائه خدمات تخصصی توانبخشی می پردازند ، یک ضرورت عنوان کرد.

در این نشست دکتر محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: آمار بالای معلولیت ها در تصادفات جاده ای، کم تحرکی، بیماری های قلبی و عروقی، سالمندی و ... نشان می دهند که باید استراتژی ها نیز در مقابل بیماری های نوپدید تغییر کند.

عضو هیئت علمی گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح کرد: نظام سلامت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، به فیزیوتراپی توجه ویژه ای دارد، زیرا چهره بیماری ها تغییر کرده و از بیماری های واگیر به سمت بیماری های غیرواگیر رفته ایم.

وی با توجه به مشکلات متعدد اسکلتی عضلانی در کشور به تشریح طرح توجیهی راه اندازی مرکز تحقیقات اختلالات عصبی- عضلانی-اسکلتی پرداخت.

در این نشست دکتر رباب تیموری مسئول دبیرخانه شورای پژوهش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به تشریح گزارش پروپوزال های کلان پروژه ها؛ دستورالعمل ارزشیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه و مراکز تحقیقات در سال 2022، پیگیری خلاصه سیاستی، پروتکل، برنامه، راهنمای بالینی و ....در طرح های اثرگذار؛ گزارش ارزشیابی واحد توسعه تحقیقات بالینی رفیده در 1401؛گزارش پرداخت حق داوری علمی و اخلاقی طرح ها و پایان نامه ها و ... پرداخت و نظرات کارشناسی اعضای شورای پژوهشی دانشگاه در خصوص این موارد مطرح شد.

در این نشست دکتر شهرزاد پاکجویی مسئول واحد ارزشیابی فعالیت های پژوهشی معاونت تحقبقات و فناوری دانشگاه به ارائه گزارشی در خصوص ، تغییرات راهنمای ارزشیابی جامع فعالیت های تحقیقات و فناوری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کشور،محورهای ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی سال 1401، مقایسه محورهای ارزشیابی سال های 1400 و 1401، طرح های اثرگذار بر حوزه آموزش، شاخص های اثربخشی اجتماعی اقتصادی در حوزه علم سنجی، طرح های اثرگذار بر وضعیت سلامت، طرح های اثرگذار برتصمیم گیری، طرح های اثرگذار بر ارائه خدمت و ...پرداخت.

خانم دکتر مریم رنجبرمدیر سیستم اطلاعات پژوهشی دانشگاه نیز در این نشست با ارائه گزارش آماری به میزان همکاری گروههای آموزشی، مراکز تحقیقات و اعضای هیئت علمی با سامانه پژوهان اشاره کرد وبه تشریح میانگین طول زمان و تعداد پایان نامه های ارسال شده از سوی کارشناس گروه/مرکز برای کارشناس کمیته اخلاق در سال 1402 ، میانگین طول زمان و تعداد پایان نامه های ارسال شده از سوی کارشناس گروه/مرکز ، برای کارشناس کمیته اخلاق در سال 1401، کل تعداد داوری های ثبت شده از سال 1400 تا شش ماهه اول 1402، تعداد پایان نامه ها و طرح ها (از سال 1400 تا شش ماهه اول 1402)که داوری اخلاق شده و کد اخلاق دریافت کرده اند، نسبت اعضای هیئت علمی همکار با کمیته اخلاق ، وضعیت همکاری اعضای هیئت علمی با کمیته اخلاق، تعداد داوری های اخلاقی پایان نامه های اعضای هیئت علمی با بیشترین همکاری و ...پرداخت و خواستار پیگیری اعضای هیئت علمی نسبت به مباحث سامانه پژوهان و دستورالعمل های مرتبط شد .

   تاریخ: ۱۰:۲۱ - ۱۹/۰۷/۱۴۰۲   بازدید: ۱۹۴