دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزئیات بسته بیمه سلامت برای بیماران دیابتی
 
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: 4 قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا 75 درصد با حمایت بیمه ارائه می شود.
جزئیات بسته بیمه سلامت برای بیماران دیابتی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: 4 قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا 75 درصد با حمایت بیمه ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رضایی افزود: در هفته دیابت 4 قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تا کنون هیچ پوشش بیمه ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه ای است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز 5 و 10 میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز 750 و 1000 میلی گرمی هم با پوشش 75 درصدی به بیماران دیابتی ارائه می شود.

وی گفت: نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می شود و در 6 ماه نخست امسال هزار و 100 میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: دیابت از شایع ترین بیماری های کشور است که به علت اهمیت از یک سال قبل تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار گرفت.

رضایی گفت: بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است به گونه ای که در بیمه سلامت 760 هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی شده اند و 32 کد ژنریک برای آنها تعریف شده که از این تعداد 25 کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج ارائه می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۶:۱۷ - ۲۲/۰۸/۱۴۰۲   بازدید: ۱۹۶