دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (دوشنبه) با حضور رئیس دانشگاه و دیگر اعضای هیات رئیسه تشكیل جلسه داد و بر اجرای دستورالعمل ستاد ملی كرونا در خصوص چگونگی حضور و غیاب كاركنان، و حضور دانشجویان دوره های كارورزی در تهران تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع كرونا در كشور و پیش بینی های جهانی در این خصوص، گفت: با توجه به قرمز بودن شهر تهران، رعایت كامل دستورالعمل ستاد ملی كرونا، آمادگی كامل مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه، به حداقل رساندن حضور دانشجویان دوره های كارورزی در تهران و مراكز درمانی تحت پوشش، و حضور كاركنان براساس نوع فعالیت و ضرورت های كاری، مدنظر قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه طبق دستورالعمل ستاد ملی كرونا، اعلام كرد كه با نظر و نظارت معاونان دانشگاه، بغیر از كارشناسانی كه بلحاظ نوع كار، حضور آنان در دانشگاه و محل كارشان ضروری است، دیگر همكاران تا اطلاع ثانوی از سوی ستاد ملی كرونا، نسبت به دوركاری و انجام وظایف در منزل اقدام كنند.

وی همچنین به بحران كمبود آب و برق در كشور اشاره كرد و افزود: دقت نظر همكاران برای اطمینان از خاموش بودن وسایل روشنایی و سرمایشی بعد از ساعت اداری لازم است، ضمن آنكه چیلرهای مركزی هر روز از ساعت 16 خاموش می شوند و روشن ماندن وسایل در اتاق های در بسته، فقط سبب آسیب بیشتر به آنها خواهد شد.

در ادامه، دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه و رئیس دبیرخانه رصدخانه اجتماعی كووید 19، گزارشی از فعالیت دبیرخانه طی چهار ماه گذشته كه از تشكیل رصدخانه، دبیرخانه و كارگروه های تخصصی آن می گذرد، ارائه داد.

وی اظهار داشت: طی این مدت، ضمن تهیه و انتشار پیام های هفتگی یا هر دو هفته یكبار از سوی رصدخانه اجتماعی كووید 19 و در خصوص پیامدهای اجتماعی آن، جلسات متعددی با سازمان ها و نهادهای فعال در حوزه سلامت برگزار شده است تا با معرفی رصدخانه و جلب مشاركت آنها در تحقق اهداف رصدخانه، برنامه ریزی برای فعالیت های مشترك مانند برگزاری سمپوزیوم اثرات اجتماعی كرونا كه قرار است اواخر شهریورماه امسال با همكاری فرهنگستان علوم پزشكی برگزار شود، داشته باشیم.

دكتر فرخی همچنین از برگزاری وبینار كشوری رصدخانه با شركت روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور یا نمایندگان آنان و مراكز علمی و اجرایی درگیر با حوزه سلامت اجتماعی در روز سه شنبه (فردا) از ساعت 13 تا 15 گفت كه با استقبال خوب دانشگاه ها روبه رو شده است.

رئیس دبیرخانه رصدخانه كووید 19، افزود: طی ماه های اخیر با فراخوان از گروه های آموزشی و مراكز تحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی جهت برنامه ریزی برای انجام مطالعات مختلف و همه جانبه در حوزه اجتماعی كووید 19، حدود 40 عنوان طرح تحقیقاتی پیشنهاد شد كه پنج عنوان از میان آنها انتخاب و در اولویت كار دبیرخانه و كارگروه های تخصصی آن قرار گرفت.

بگفته دكتر فرخی، " بررسی میزان پذیرش واكسن كرونا از سوی مردم، كوهورت پیامدهای اجتماعی در افراد بالای 18 سال، ارزیابی سیاست های اجرایی در ارتباط با كووید، پیامدهای اجتماعی كووید در كودكان "، از جمله پروژه های تحقیقاتی رصدخانه اجتماعی كووید 19 است كه از سوی متخصصان و اعضای هیات علمی عضو كارگروه های تخصصی در حال پیگیری می باشد.

وی همچنین با توجه به ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی كرونا در خصوص حضور كاركنان در مراكز آموزشی و دانشگاه ها گفت: پرسنل براساس نوع كار و ضرورت كاری در دانشگاه حضور داشته باشند و اگر امكان دوركاری برای انجام وظایف وجود دارد، با نظر مسئول مستقیم خود، تا اطلاع ثانوی از حضور در دانشگاه خودداری كنند.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه در پایان سخنان خود، گزارش كوتاهی از وضعیت دارایی های تملكی و تجهیزات سرمایه ای دانشگاه جهت اطلاع اعضای هیات رئیسه ارائه داد.

رئیس دانشگاه و دیگر اعضای هیات رئیسه در بخش دیگری از این نشست، انتخاب دكتر احمد صادقی مشاور ریاست دانشگاه در انتخابات شورای شهر تهران، را تبریك گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت كردند.

دكتر صادقی نیز طی سخنانی با تشكر از هیات رئیسه دانشگاه، گفت كه با توجه به مشكلات شهر تهران و وجود پتانسیل تخصصی حل این مشكلات در گروه ها و مراكز تحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مشاركت دانشگاه در حل مشكلات اجتماعی و كاهش آسیب های اجتماعی لازم است.

در ادامه، دكتر محمدعلی محسنی بندپی معاون امور بین الملل دانشگاه و عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی با توجه به فراكسیون ها و كارگروه های مختلف در حوزه های سلامت اجتماعی در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی، همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با این بخش ها را در حل مشكلات جامعه موثر دانست.

وی افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، قوی ترین بدنه تخصصی توانبخشی و سلامت اجتماعی در كشور محسوب می شود و می تواند بازوی قوی مشورتی برای فراكسیون ها، كار گروه ها و مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باشد.

دكتر خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات مشاوره ای و ارائه نظرهای تخصصی در حوزه فعالیت دانشگاه و همچنین اجرای مطالعات مشترك را اعلام كرد.

دكتر مسعود فلاحی عضو هیات علمی و رئیس دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، نیز در بخشی از این نشست، گزارش كوتاهی از نتایج گردهمایی با نیكوكاران بزرگ در مركز روانپزشكی رازی را ارائه داد و یكی از كمك های خیران را رفع مشكلات دندانپزشكی بیماران آسایشگاهی مركز روانپزشكی رازی ذكر كرد.

درپی تاكید دكتر خانكه رئیس دانشگاه بر پیگیری این موضوع از سوی معاونت درمان، دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه در این خصوص گفت: پیش از شیوع كرونا، براساس تفاهم نامه ای كه با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران منعقد شده بود، مشكلات دندانپزشكی بیماران آسایشگاهی مركز رازی مورد بررسی و درمان دندانپزشكان این دانشگاه ها قرار می گرفت و در همین راستا، برای همه بیماران پرونده دندانپزشكی تشكیل شد و نیازهای آنان مشخص و از این طریق، قابل پیگیری است.

دكتر خراسانی افزود: ضمن آنكه طرح غربالگری برای بیماران آسایشگاهی كه اقامت دائم در مركز روانپزشكی رازی دارند، اجرا شده و هم اكنون مراحل پایانی را می گذراند كه با اتمام آن، و براساس نتایج طرح، می توان اقدامات لازم برای درمان دیگر مشكلات جسمی بیماران انجام داد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۰:۴۴ - ۱۵/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۰
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
اجرای 20 طرح تحقیقاتی، مورد تصویب شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی قرار گرفت  دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی